Weinig te doen

20 september 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag was een dag waarop we weinig konden doen. We werden pas om 11 uuur opgehaald waardoor we pas rond half 12 in Hout Bay waren. Eenmaal daar hebben tot 1 uur gehockeyd. De meeste kinderen konden al aardig spelen waardoor we weinig uitleg hoefde te geven. Om 1 uur zijn we gestopt omdat het ging regenen. We zijn toen naar de bibliotheek gegaan om wat spelletjes te spelen en te gaan lezen. Helaas was de bieb dicht. Daarom zijn we met een meisje dat daar woont koffie gaan drinken. Zij heeft ons verteld over de kans die zij heeft gekregen. Ze heeft 7 jaar geleden haar verhaal verteld aan een vrijwilliger die hier zo door gegrepen was dat deze haar hele middelbare school heeft betaald. Ze kon hierdoor ook naar een goede school. Nu is ze klaar en aan het werk als administratief medewerkster. Ze runt ook een vrouwenclub in het township waar ze over alles kunnen praten. Het gaat hier echter vooral om de problemen die veel vrouwen daar kunnen hebben. Het was mooi om te horen dat ze wat terug wil en kan doen voor het township.

Hierna zijn we terug gegaan om naar de bieb te gaan. Hier heb ik een beetje Xosha geleerd. Wouw dit is lastig. Daarna zijn we nog 30 minuten gaan voetballen waarna we terug naar huis zijn gegaan.

Het was dus niet zo een interessante dag vandaag. Hopen dat het morgen mooi weer wordt, dan gaan we de Tafelberg beklimmen.