Nieuw Zeeland 2

2 mei 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Week 20/26 maart

De zondag heb ik lekker lui door gebracht. Het boek was zo goed dat ik heel de ochtend en een gedeelte van de middag mijn boek heb gelezen tot het uit was. Daarna ben ik met Paul Anais op gaan halen die bij een vriendin was, kom ik het huis ten minste nog eens uit. In de avond zijn de dames naar het concert van Adele gegaan wat mij een paar uur alleen en samen met paul gaf. Heerlijk die rust. Daarna lekker snel gaan slapen voor weer een week werken.

Week 27 maart/2 april

Zaterdag ochtend ben ik samen met Paul en Nicola naar de Dutch shop gegaan. Hier verlekkerd gekeken naar al het nederlandse eten en naar huis gegaan met veel  lekkers. Vooral veel hagelslag. Daarna zijn Paul en Cathy vertrokken naar een feestje en zijn Nicola en Anais naar vriendinnen gegaan. Dit betekend dat Sophie en ik de avond alleen zijn. We hebben besloten Lord of the Rings te gaan kijken en daarna hebben we lekker pannenkoeken gegeten en zijn we naar een restaurant gereden om ijs te eten. Ondertussen was het al vrij laat, die film duurt toch wel heel erg lang, dus zijn we lekker naar bed gegaan.

Zondag ochtend hebben we heerlijk uit geslapen waarna ik de badkamers schoon heb gemaakt. Daarmee was de ochtend wel weer gevuld en kwam de rest van de familie terug. We moesten ons snel klaar maken want Anais had een danswedstrijd waar we met ons alle naar zijn gaan kijken. Anais en haar dansmaatje Amy hebben uiteindelijk de prijs 'best duo' gekregen. Ze waren ook stiekem wel een stuk beter dan de meeste andere. Deze wedstrijd duurde echter wel wat langer dan verwacht dus toen we thuis kwamen had ik een beetje haast want ik zou naar de kerk gaan... Ik weet het dit klinkt een beetje raar maar een van mijn collega's, Jasmine, is ondertussen een vriendin geworden en zij is bij een kerk aangesloten. Ze praat hier altijd met veel plezier over. Eenmaal daar bleek het ook een heel andere kerk te zijn dan wat ik van thuis gewend ben. De pastoor had normale kleding aan en er was een band die de muziek verzorgde. Dit maakte het allemaal een stuk leuker, het gedeelte over god was uiteraard nog steeds een beetje te veel voor mij maar de rest was erg leuk. Daarna was er eten voor iedereen en heb ik een deel van haar vrienden leren kennen. Helaas was het een zondag avond dus moest iedereen uiteraard weer op tijd naar huis.

Week 3/9 april

Tijdens het werken vind ik af en toe wel eens wat geld of andere kleine dingen als een samsung oplader maar deze week heb ik de jackpot gekregen. In een auto vond ik een trui, zwemshort voor Dixon, een muts en een zonnebril. Allemaal van goede en vrij dure merken. En aangezien we alles wat we vinden mogen houden heb ik nu leuke nieuwe spullen.

Zaterdag ben ik samen met Paul, Nicola en de hond Hazel naar een strand gegaan. De trip daarheen was al erg mooi en het strand zelf was ook erg leuk. Het was zwart zand door het metaal wat erin zit. We moesten dan ook een zakje mee terug naar huis nemen voor Sophie zodat ze er met een magneet mee kon spelen. Uiteindelijk duurde het allemaal een stuk langer dan verwacht dus kwamen we pas rond 5 uur weer terug. Na het eten zijn we nog met ons 3e in de hottub gegaan die ze hier in de tuin hebben staan.

Zondag ochtend zijn we uiteten gegaan voor Paul en Robert (Paul zijn tweeling broer) hun verjaardag. Dit deden we in een kleine haven waarna we ook nog even rond zijn gaan lopen. In de middag heb ik poffertjes voor de familie gemaakt, gekocht in de Dutch shop en ze hadden zowaar een poffertjespan. Heerlijk om die weer eens te eten. Daarna ben ik mijn kamer een beetje gaan ombouwen want morgen is Dixon eindelijk in Nieuw Zeeland!

Week 10/16 april

De maandag was werken niet helemaal zoals het normaal zou gaan. In de ochtend ging het wel prima maar in de middag kreeg ik steeds meer kriebels en keek ik steeds vaker op mijn telefoon om te zien of Dixon zijn vliegtuig al was geland. Uiteraard maakte mijn collega's grapjes hier en daar maar dat maakte me allemaal niks uit.

Iets na 4e was het dan zover. Ik heb me snel omgekleed en ben naar de supermarkt gereden om wat te eten te kopen waarna ik naar het vliegveld ben gereden. Hier moest ik helaas nog bijna 30 min wachten voordat hij dan eindelijk door de duane was. Stom genoeg keek ik blijkbaar net op mijn telefoon toen hij door de deur liep dus toen ik een appje kreeg met de vraag waar ik was, was dat een beetje raar. Maar niet veel later hadden we elkaar gevonden en konden we elkaar, na bijna 10 weken, eindelijk weer vast houden.

Het was aan het begin stiekem een beetje raar maar ook heel fijn. Hierna zijn we naar huis gereden en kon Dixon de rest van de familie leren kennen. We hebben gegeten en zijn toen redelijk snel naar bed gegaan.

De volgende ochtend had ik met werk geregeld dat ik pas om 10 uur hoefde te beginnen in plaats van 8 uur dus konden we rustig ontbijten samen.

De rest van de week moest ik uiteraard gewoon werken maar ik ben erg blij dat we in de avond gewoon samen kunnen zijn en elkaar gewoon een kus en knuffel kunnen geven.

De vrijdag was het goede vrijdag en kreeg ik vrij van werk. Dit betekende een 3 dagen weekend. De vrijdag hebben we thuis doorgebracht met veel op de bank hangen en series/films kijken. Het weer was niet echt denderend en thuis blijven vonden we een prima plan. Zeker omdat de hele familie voor anderhalve week op vakantie is.

De zaterdag was het nog steeds niet echt top weer dus in de ochtend hebben we weer niet veel anders gedaan dan films en series. Maar in de middag zijn we boodschappen gaan doen waarna we ruim een uur zijn gaan wandelen door het park achter het huis. Daarna lekker samen gekookt en zijn we verder gegaan met onze serie.

Zondag was het weer beter en zijn we naar One tree hill gegaan. Hier ben ik in de eerste week ook met de familie geweest en dit is een hoge heuveltop vanwaar je een mooit uitzicht over de stad hebt. Daarna zijn we gaan lunchen, rond 3/4 uur, in de stad en hebben we daar een beetje rondgelopen. Helaas moesten we daarna weer naar huis want ik moest maandag wel gewoon weer werken en zelfs vroeger dan normaal.

Week 17/23 april

Maandag een lange dag waar ik erg weinig heb gedaan, omdat het tweede paasdag was waren we maar met 3 meiden aan het werk en was verder iedereen vrij. Doordat het pasen was kreeg ik wel 1.5x betaald dus dat is heel relaxed.

Maandag avond kwam ook Paul weer thuis omdat hij zoveel werk had dat hij echt niet weg kon blijven. Donderdag avond vertrok hij weer naar de rest van de familie en hadden wij het huis dus weer voor onszelf.

De zaterdag hebben we weer heel rustig in huis doorgebracht maar zondag zijn we naar een strand gereden waar ook watervallen in de buurt waren. We zijn dus eerst lekker omhoog gelopen om naar een mooie waterval te kunnen kijken. Daarna zijn we nog over het strand gelopen voor we weer terug moesten aangezien het alweer laat begon te worden.

Week 24/30 april

Op dinsdag kwam de hele familie weer thuis en was de rust helaas weer weg. Maar het is leuk iedereen weer thuis te hebben.

Zaterdag hebben we alle spullen naar de auto verplaatst want we gaan een weekendje weg! Lekker met ons 2e op pad en testen of we alles hebben wat we nodig hebben voor onze 5 weken weg. Uiteraard waren we niet de snelste dus rond 12.30 reden we eindelijk weg. Eerst langs de supermarkt en toen op pad. Het regende helaas maar het uitzicht, zodra je Auckland uit bent, was super. We zijn een weg langs de kust gaan volgen op weg naar de Coromandel. Vrij snel kwam er een bord met 'wegversperring' erop. Omdat er niet precies stond waar het was en we toch wel benieuwd waren naar de weg waagden we de gok en zijn we toch gaan rijden. Echter na een uur rijden was de weg echt geblokkeerd door rotsblokken die tijdens de heftige regen van een aantal weken geleden naar beneden zijn gevallen. Dit betekende dat we de hele weg terug moesten rijden en een andere weg moesten nemen. Heel erg was het niet want het regende nog steeds dus een wandeling of iets dergelijks zat er toch niet in voor vandaag.

Tegen 4/5 uur zijn we op zoek gegaan naar een plek om te slapen en uiteindelijk vonden we een vakantiepark waar we de nacht hebben geslapen. Het was wel echt een trailerpark dus inclucief sjonnies en anita's maar ze waren erg aardig en boden ons hun te veel gebakken aardappeltjes aan.

Zondag zijn we rond 11 uur doorgereden naar het noorden van de Coromandel en rond 12 uur stopte het eindelijk met regenen. Onderweg lekker boterhammen met chocopasta gesmeerd en gegeten en rond 2 uur zijn we bij een mooi strand aangekomen. Eenmaal geparkeerd moesten we eerst 45 min lopen over rotsen en een modderig pad, op blote voeten want we moesten eerst een stuk door de zee. Een erg mooie route die ons uiteindelijk naar een prachtig strand bracht. Aanvankelijk waren we de enige maar toen we het strand af gingen lopen zagen we achter ons nog een aantal mensen het strand op komen.

We zijn ruim een uur op het strand gebleven voordat we terug zijn gaan lopen om weer verder te rijden. Ondertussen hebben we het noordelijkste puntje van onze trip al gehad dus zijn we weer zuidelijk aan het rijden. Hier kwamen we aan bij 'Hot water beach' waar een hot spring onder het zand verborgen ligt. Als je het zand weggraaft komt het hete water omhoog en kun je er lekker in liggen. Wij vonden het echter veels te heet en hebben onze voeten zelfs een beetje verbrand, we begrepen dus ook echt niet hoe andere mensen hier volledig in konden liggen maar ok.

Daarna weer snel op zoek naar een slaapplek, die we niet veel verder dan ook vonden. Dit was veel rustiger en op 1 andere jongen na waren we de enige gasten op het camping gedeelte. Omdat we nog niet heel top zijn in het boodschappen doen moesten we nog vlees halen voor het avond eten maar blijkbaar gaat de lokale supermarkt op zondag om 5 uur dicht. Dit betekende of 30 min heen en 30 min terug rijden of eten bij de snackbar. Dit werd het laatste. Ik heb een heerlijke zelfgemaakte duitse worst gegeten en Dixon een hamburger. Daarna zijn we teruggegaan naar de camping, een beetje tv gekeken en de gemeenschappelijke ruimte en daarna, na van de prachtige sterrenhemel te hebben genoten, zijn we lekker in onze van in slaap gevallen.

Week 1/7 mei

Maandag waren we wat sneller weg en reden we rond 10 uur richting Cathedal Cove. Dit was maar 15 min dus we waren hier vroeg. Ook dit is een verborgen strand dus we moesten ook voor dit strand 45 min lopen. Deze tocht was wel een stuk makkelijker maar zeker niet minder mooi. Het strand zelf was misschien zelfs nog mooier dan het andere strand ookal was het een stuk drukker.

Na een tijdje hier te zijn geweest zijn we terug gelopen en zijn we verder zuidelijk gaan rijden tot we bij Waihi nog een uitzichtpunt hebben bekeken. Daarna in een stuk terug naar huis want Cathy was alweer in de keuken bezig voor een lekkere avondmaaltijd.

Nu, dinsdag avond, ben ik blij dat ik nog maar 8 dagen hoef te werken want dan kan de echte trip eindelijk beginnen.

Ik heb er zin in!!

1. Bert:
    5 mei 2017
    Gaat helemaal goed joh, mooi.

Groetjes
    Bert