Wat een weekend

22 september 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Laten we bij het begin beginnen. Zaterdag ochtend wilde we uitslapen. Helaas ging dit niet aangezien er om 7.00 al aan gebeld werd. De mensen kwamen binnen en gingen praten. Maar nee natuurlijk niet zachtjes.... Wij waren dus ook wakker. Iedere keer als het iets stiller werd vielen we weer weg en dan werd het weer hard. Rond 9 uur waren we dus wel wakker.

Omdat het weer niet geweldig was zijn we met de hop on hop off bus gegaan. Deze bus rijdt door een groot deel van het centrum van de stad en daarna rijdt hij rond de tafelberg. Je kan op 17 verschillende plekken uit/opstappen. Wij hebben dit maar op 2 plekken gedaan. Eerst zijn we uitgestapt bij de Botanische tuinen. Deze tuinen zijn nummer 7 van de wereld. Omdat de zon niet scheen was alles net wat minder mooi maar dan alsnog waren er super veel mooie bomen, planten en bloemen.

Hierna zijn we 1 halte verder gegaan om uit te stappen bij de wijnroute. Hier ging weer een bus naar verschillende wijngaarden waar je wijn kon proeven. Wij hebben dit natuurlijk ook gedaan. We waren samen met 2 Duitsers en een Zwitser. We mochten uit 10 wijnen 5 wijnen kiezen om te proeven. Doordat Margo en ik niet altijd dezelfde wijn kozen hebben we van elkaar kunnen proeven en bijna elke wijn gehad. Er was 1 rode wijn die wel lekker was en de port was ook goed te drinken. De rest was echter niet te zuipen naar mijn idee. Veels te droog. Aan het eind van het proeven kwamen we nog een Nederlands stel tegen die ook aan het proeven waren. Daar hebben we ook nog even mee gepraat.

Toen we klaar waren met het proeven wilde we weer terug met de bus. Eenmaal bij de bushalte aangekomen kwamen we erachter dat de bus die wij wilde nemen net weg was, dachten we. Andere Nederlanders zeiden echter dat de bus nog helemaal niet was geweest. Uiteindelijk hebben we op de volgende bus gewacht die 30 minuten later zou komen. Nu waren ook de Nederlanders van het proeven bij de halte gaan staan. We hebben tijdens het wachten veel met hun gepraat. Nadat de volgende bus ook 15 minuten te laat was zijn we aan een touringbus gaan vragen of we misschien mee mochten rijden. En ja ze hadden genoeg plek voor iedereen die bij de bushalte stond dus mochten we allemaal mee. Tijdens de weg terug zagen we de bus waar we mee moesten aan de kant van de weg staan met pech. Dit was dus de reden dat we 45 minuten hebben staan wachten.

Aan het eind van de rit spraken we met het Nederlandse stel af om zondag tafelberg te gaan beklimmen. Dit wilde we namelijk allemaal doen.

's Avonds hebben we met Geert-Jan (de Belgische jongen) nog gegeten in een Italiaans restaurant. Ze hadden heerlijk eten dus de kans is groot dat we terugkomen.

Zondagochtend zijn we op tijd opgestaan want het Nederlandse stel zou ons om 10.30 op komen halen. Toen ze ons uitzicht zagen wilde ze hier eerst nog een paar foto's maken voordat we vertrokken. Omdat vandaag de eerste goede dag was met een bijna strakblauwe lucht zijn Margo en ik in een korte broek gegaan. Bij de tafelberg aangekomen stond het helemaal vol met auto's. De rij voor de gondelbaan omhoog was ook super lang. Zeker een aantal honderd mensen misschien wel duizend die in de rij stonden. Gelukkig konden wij verder rijden aangezien wij omhoog gingen lopen. Bij de ingang van het pad omhoog stond ook Geert-Jan te wachten om mee te lopen. Het bleek al snel om een erg steil pad te gaan dat eigenlijk een trap van stenen was. Dit de hele weg naar boven. Ongeveer halverwege zijn wij met ons 3e door gelopen en hebben we het andere stel achter gelaten. Wij liepen namelijk in een sneller tempo en dit was dan voor beide partijen prettiger. Na 1.30 uur kwamen we boven aan. En wauw wat een uitzicht zeg! We hebben alle kanten bekeken en natuurlijk heel veel foto's gemaakt. Deze zullen later vandaag of morgen ook op deze blog terecht komen. Toen we wat gingen drinken voordat we gingen afdalen kwamen we de Nederlanders weer tegen. Hier nog even wat mee gedronken en daarna zijn wij lopend en zij met de gondel naar beneden gegaan. Dit ging een stuk sneller maar was op sommige stukken nog wel goed oppassen om niet uit te glijden. Uiteindelijk hebben we er een uur over gedaan om weer beneden te komen.

Hierna boodschappen gedaan en aangezien we best moe zijn hebben we besloten simpel te doen en soep met broodje knakworst te eten. Het plan is ook nog brownies te bakken vanavond.

Wat we morgen precies gaan doen is nog onduidelijk vanwege de vakantie maar we gaan in ieder geval weer lekker met de kinderen aan de slag!