Nieuw Zeeland

25 maart 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Deze blog zal anders worden dan de vorige. Het is erg lang geleden dat ik heb geschreven en ik werk ondertussen al 5 weken dus zou het erg langdradig worden als ik alles per dag op zou schrijven.

Weekend 11/12 feb

Dit weekend ben ik samen met Tom naar het rock festival gegaan. We hebben heerlijk bijgepraat en het was heerlijk weer. Hierna ben ik mee gegaan naar zijn hostel waar we met nog een aantal wat hebben gedronken. Daarna moest ik weer gaan want de rest van het gezin was ook in de stad en die stonden op het punt weer naar huis te gaan.

Zondag zijn we gaan stand up paddle boarding. Een uur lekker op het water in een soort waterpark. Leuk om te doen maar ik was het stiekem snel zat. De rest van de dag zijn we thuis gebleven.

Week 13/19 feb

Deze week ben ik elke dag achter de computer opzoek gegaan naar werk. Dit leverde helaas erg weinig op. Cathy heeft toen voor mij de buren gemaild die de oude eigenaren van een autoverhuurbedrijf zijn. Hun zoon heeft het bedrijf overgenomen en Cathy heeft gevraagd of ze toevallig iemand nodig hadden.

De dag erna kwam Cathy thuis met de melding dat ze iemand nodig hadden die de komende 3 maanden de auto's schoon wilden maken. Na met Dixon te hebben overlegd heb ik besloten het te doen. Ik ben op donderdag op gesprek geweest en het was een super leuk bedrijf met gezellige mensen en ik kan maandag beginnen.

Deze week heb ik ook meerdere keren met Caspian afgesproken. Dit is een jongen van mijn studie die ik in Bali toevallig tegen was gekomen. Hij was nu ook in Auckland dus hebben we besloten weer af te spreken. We zijn een dag naar de stad gegaan en een andere dag zijn we naar een winkelcentrum hier in de buurt gegaan. Hij had zijn auto verkocht en moest het geld kwijt. Dus met een omweg heb ik zijn geld via mijn rekeningen naar hem gestort. Top regeling. Het was leuk hem weer even te zien en om lekker nederland te kunnen praten.

Op zaterdag zijn we naar Linda en Robert gegaan voor het avondeten. Dit is Paul zijn broer. Heel leuk om ze te hebben ontmoet. We hebben heerlijk BBQ gegeten.

Op de zondag zijn Paul en ik naar de autofair gegaan om een auto voor mij te zoeken. Aangezien ik de volgende dag moest beginnen met werken was dat wel erg handig. Na meerdere rondjes te hebben gelopen hebben we uiteindelijk een mooie auto gevonden. Eigenlijk veels te duur maar ze moesten er vanaf dus hebben we de prijs flink omlaag gekregen. Later in de middag hebben we de auto opgehaald en heb ik meteen een verzekering afgesloten. Ik heb nu dus een toyota estima :)

Week 20/26 feb

Deze week had ik mijn eerste werkweek. Nathan is de jongen die ik ga vervangen en hij zal er deze week nog zijn om mij in te werken. Op de maandag en vrijdag is Daniel er ook altijd dus dat is fijn. Maandag deden Nathan en ik vrij veel auto's samen en uiteindelijk deed ik ze allleen. Het is allemaal niet heel ingewikkeld. Naast het schoonmaken van de auto's rij ik ook vaak de shuttle, ik moet de klanten van en naar het vliegveld brengen. Ik werk maandag tot vrijdag van 8 tot 17.30. Flink lange dagen maar ik verdien daardoor wel veel geld. En dat heb ik zeker nodig want na mijn werk zullen Dixon en ik nog 6 weken rondtrekken door Nieuw Zeeland voordat we voor 2/3 weken naar Nederland komen en dan naar Canada vertrekken.

De zaterdag zijn Paul en ik naar zijn werk gereden om de stoelen van mijn auto daar te droppen. In de achterkant van de auto is namelijk een houten bed gebouwd zodat we daar kunnen slapen als we onze trip gaan doen. De stoelen moeten dus ergens opgeslagen worden en dat kan gelukkig bij Pauls werk. Aan het eind van de middag zijn we met het hele gezin naar een escape room gegaan. Super leuk om dat eens gedaan te hebben! We kwamen 2 minuten voor de eindtijd naar buiten dus we hebben onze volle tijd goed benut.

Zondag zijn we in de middag naar een van Paul en Cathys vrienden gegaan. Hij geeft eens per jaar een poolparty voor al zijn vrienden met kinderen. Het was mooi weer maar ik ben aan de kant gebleven. De meiden ook aangezien er verder voornamelijk jongens waren en het water toch wel erg koud was. Ook geeft hij de kinderen altijd een cadeau die hij allemaal verstopt in de tuin.

Week 27 feb/5 maart

Deze week was Nathan weg wat betekende dat ik op maandag en vrijdag met Daniel samenwerkte maar ik officieel de andere dagen alleen zou werken. Dit wilde ze me alleen nog niet aandoen dus heeft elke dag een van de meiden van de voorkant geholpen met schoonmaken. Dit was erg fijn.

Ook is deze week een doos met kleren en kaas aangekomen vanuit Nederland thanks to mom and dad. Nu ben ik klaar voor de winter!

Op zaterdag heb ik mij gestort op het proces om een Canadees werk visum te krijgen. Dit is helaas nog wat lastiger dan voor Nieuw Zeeland dus het nam vrij veel tijd in beslag. Daarna ben ik samen met Paul en de hond, Hazel, naar een strand gegaan. Hier hebben we haar uitgelaten en heb ik heerlijk genoten van het uitzicht. Het is super hoe ze me elk weekend wel ergens mee naar toe nemen om iets nieuws te doen/zien.

In de avond was het helaas tijd voor iets minder prettigs. Mijn oma was vorig weekend overleden en deze zaterdag was haar crematie. In Nederland begon deze om 11 uur in de ochtend wat betekende dat het voor ons 11 uur 's avonds was. Gelukkig is het tegenwoordig een livestream uit te zenden waardoor Paul en ik de crematie vanaf de bank hier bij konden wonen. Dat was toch wel erg fijn.

Zondag ochtend ben ik samen met Cathy en Anais schoenen gaan kopen. Ik wil hier namelijk gaan sporten maar dan heb ik daar natuurlijk wel schoenen voor nodig. Daarna ben ik met Paul naar een schuimrubber winkel gegaan waar ik een matras voor de auto heb gekocht. We kunnen nu echt weg!

Week 6/12 maart

Deze week heeft Jasmin, een van de meiden van de balie, nog een aantal keer geholpen met schoonmaken maar veel heb ik zelf gedaan. Gelukkig werkt er ook een auto monteur waar ik het goed mee kan vinden. Wij staan in dezelfde ruimte dus is er vaak tijd voor een kort praatje/grap. Met de lunch eten we ook altijd samen met soms nog andere erbij.

Ook heb ik deze week Dixon en mijn ticket naar Nederland geboekt! Dinsdag 27 Juni om 18.00 zullen wij aankomen op schiphol :)

Op zaterdag ochtend heb ik koekjes gebakken. Hier bakken ze heel veel koekjes, taarten, muffins enz dus ze vonden het leuk dat ik ook eens iets maakte. Het regende het hele weekend dus zijn we in de avond, zonder Cathy en Anais naar de bioscoop gegaan. De film 'before i fall' was een leuke film. Verder zijn we veel thuis geweest.

Zondag zijn we naar het Auckland museum gegaan. Dit is gratis voor de inwoners van Auckland, wat ik nu ook ben, dus dat was leuk. Het was wel ernstig druk aangezien het regende buiten. Het was wel leuk om te zien, het was duidelijk dat de rest hier vaker komt aangezien ze precies wisten waar alles was. Ook hebben ze een simulatie van een vulkaan uitbarsting in het museum. Ik vond het erg interessant om eens mee te maken. Hier heeft het ook erg veel nut aangezien heel Auckland is gebouwd op een vulkaanlandschap. De vulkanen zijn ook allemaal nog actief en zouden ieder moment uit kunnen barsten.

Daarna zijn we naar een gamehall gegaan waar we na de lunch zijn gaan mini golven, althans ik met Sophie en Nicola. Anais was al de hele dag bij een vriendin en Paul en Cathy hadden er niet zoveel zin in. Vervolgens hebben we Anais weer opgehaald en zijn we terug naar huis gegaan.

Week 13/19 maart

Dit weekend zijn we rond half 11 vertrokken naar Wangamata om daar een nachtje te slapen. Dit is ongeveer 2 uur rijden vanaf Auckland en is een mooi natuurgebied. Eenmaal aangekomen was er eerst een 'gevecht' om de bed indeling waardoor ik uiteindelijk mij eigen 2p kamer heb opgegeven en bij Nicola en Anais in de kamer ben gegaan. Daarna zijn we gaan lunchen in het dorpje. Tegen de tijd dat we terug kwamen zijn Nicola, Anais en ik een soort dansfilmpje op gaan nemen. Het koste ons ruim 2 uur  maar het was wel erg leuk om te doen. Het resultaat is ook erg grappig geworden. Tussendoor hebben we lekker gegeten en in de avond hebben we nog vrij lang in bed liggen kletsen.

De volgende morgen werden we wakker gemaakt door de hond die de kamer inkwam maar dat was prima. We zijn vrij lang in bed gebleven waarna we onze spullen hebben gepakt om het huisje weer te kunnen verlaten. We zijn toen naar een dorpje verderop gereden en hebben daar na de lunch een tour in de goudmijn gehad. Heel interessant om te zien hoe ze daar te werk gaan en hoe weinig goud en zilver ze uiteindelijk delven.

Na de tour zijn we nog terug gegaan naar het huisje en zijn we met de hond naar het strand gegaan. Ze heeft een beetje een haat/liefde relatie met het water. Als de golf kwam was ze bang maar als die eenmaal voorbij haar pootjes was vond het het super. Ook graven in het zand was geweldig. Uiteindelijk zijn we terug gelopen en zijn we weer naar huis gegaan.

Week 20/26 maart

Deze week was het heel druk op het werk. Ik ben regelmatig een kwartiertje later naar huis gegaan en heb hard moeten werken. Maar daardoor gaan de dagen wel lekker snel.

Vandaag. zaterdag is Nicola's schaatsteam hier voor een teambuilding middag aka poolparty. Dit gaf mij de tijd om eindelijk deze blog eens te gaan schrijven. Er zijn nog geen plannen voor de rest van het weekend wat betekend dat ik lekker mijn boek lees en verder vrij weinig uitvoer.

Ik zal proberen het volgende keer wat sneller te doen maar ik ga niks beloven.

1. Bert:
    25 maart 2017
    prima zo, een verslag per week, ik las dat je de 27e naar Nederland komt leuk, volgens mij kan je dan net ff langs wippen in het kamp :-), veel plezier de komende tijd.
    en nog gecondoleerd, altijd een verdrietige zaak afscheid nemen van een dierbare.
    dikke kus en groeten, Bert