Laatste dagen indonesië en eerste dagen nieuw zeeland

10 februari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

29 jan
Vandaag werden we om 10 uur opgehaald en zijn we in 2 uur naar Poso gebracht. Eerst zijn we langs het vliegveld gereden om tickets naar Makassar te halen voor morgenochtend. Gelukkig was onze chauffeur mee want die kon het personeel helpen. Wij spraken uiteraard geen indonesisch en zij geen engels dus een tolk was erg fijn.
Eenmaal in het hotel zijn we eerst opzoek gegaan naar eten. Omdat we wel een beetje klaar zijn met het indonesische eten zijn we naar het winkelcentrum gegaan dat tegenover het hotel stond. Hier hadden ze gelukkig een restaurant waar we ook westers konden eten.
Na het eten zijn we de rest van het winkelcentrum nog even gaan bekijken. Het was niet heel groot maar ze hadden we een grote supermarkt waar we eten hebben gekocht voor in het vliegtuig.
Omdat er in het dorpje echt niks te doen is hebben we ons in het hotel vermaakt en zijn 's avonds weer gaan eten in hetzelfde restaurant.

30 jan
Vanmorgen kregen we eten, het was wel duidelijk dat ze geen westerse gewend zijn hier want we konden alleen een rijst ontbijt krijgen. Wij hadden hier echt geen zin in zo vroeg dus hebben een plakje cake gegeten en daarna koekjes op de kamer.
Rond 8 uur zijn we naar het vliegveld gegaan. Een mega klein vliegveld die 2 vluchten per dag heeft. We waren dan ook veels te vroeg daar. Eenmaal in het vliegtuig ging het snel en waren we met 1.5 uur in makassar.
Hier moesten we ons geld terug zien te krijgen van onze vliegtickets naar bali want ook deze was weer gecanceld.... Gelukkig ging dit vrij snel. Na even te hebben overlegd hebben we besloten voor vandaag al vliegtickets naar bali te boeken want dan hadden we tenminste een hele dag extra daar. Zo gezegd zo gedaan, om 5 uur in de middag vertrokken we. Althans dat was de bedoeling, helaas had het vliegtuig ruim een uur vertraging. Wel zijn ze hier heel goed in de compensatie die je dan moet krijgen. We kregen dus water en een doosje met snacks vlak voordat we het vliegtuig in gingen.
Eenmaal in bali hebben we snel een taxi aangehouden en zijn we naar ons guesthouse in canggu gereden.
Hier was het alweer erg laat dus hebben we snel nasi gegeten bij de buurvrouw en toen zijn we gaan slapen.

31 jan
Na een minder goede nacht dan gehoopt, om 2 uur begonnen de hanen al te kraaien en dit keer zaten ze naast ons raam..., zijn we naar een ander guest house gegaan. Ik wilde namelijk toch echt warm water en die hanen...
Gelukkig zat er op 5 min lopen een heerlijk guest house dat een mooie grote kamer had met een prachtige badkamer. We hebben meteen een scooter gehuurd en zijn naar het restaurant gegaan dat naast het hostel zit waar dixon en ik elkaar hebben leren kennen, hier weten we namelijk zeker dat ze heerlijk goedkoop eten hebben.
Hierna zijn we even naar het hostel gelopen om hallo te zeggen en ervoor te zorgen dat ik mijn laatste 2 nachten hier kan slapen, dan is Dixon namelijk al in Thailand.
Daarna zijn we terug naar het guesthouse gegaan. Voor het avondeten wilden we dezelfde pizza eten van nieuwjaarsdag dus zijn we, door de stromende regen samen met 1 poncho, naar de pizzaria gereden. Hier hebben we heerlijk gegeten en zijn we weer terug gereden.

1 feb
Helaas regende het vandaag weer heel de dag. We hebben dan ook niet heel veel gedaan. Op de droge momenten even naar verschillende supermarkten gereden voor het ontbijt en eten en in de avond zijn we weer bij een hele lekkere mexicaan gaan eten.

2 feb.
Omdat het vandaag nog steeds niet echt top weer is en Femke en Vincent ook in bali zijn, zijn we naar het 3D museum in seminyak gegaan. Gelukkig was het droog dus konden we met de scooter. We zijn ongeveer een uurtje binnen geweest, het was een prima tijdsbesteding maar degene die ik vorig jaar in Thailand heb bezocht was mooier. Ook was deze best heel erg duur.
Daarna zijn we met ons 4e gaan lunchen waarna wij weer terug naar het guesthouse zijn gereden. In de avond zijn we wat luxer uit eten gegaan aangezien dit de laatste keer is voor de komende 2 maanden. Het was erg lekker en we hebben er dan ook van genoten.

3 feb
Vroeg opstaan want vandaag vertrek dixon naar thailand :(
Na te hebben ontbeten en de laatste spullen te hebben gepakt zijn we naar mijn hostel gereden, hebben we mijn spullen gedropt en zijn we, met een extra scooter, weer naar het guesthouse gereden. Hier dixon zijn spullen gepakt, uitgechecked en de scooter ingeleverd en toen op naar het vliegveld. De gps gaf een hele rare route aan waardoor we er veel langer over deden dan normaal maar we kwamen nog steeds ruim op tijd aan.
En toen was het toch echt tijd om dixon achter te laten in de rij. Dit was toch wel heel erg moeilijk en toen het ook nog begon te regenen was ik helemaal niet meer te genieten. Ik stond even te wachten op de regen voordat ik naar mijn scooter ging lopen en er kwamen allemaal taxi mensen vragen of ik een rit wilden. Als ik nee zei gingen de meeste wel weg maar 1 bleef aandringen, ookal had ik al gezegd dat ik een scooter had... Toen hij weer zei dat ik met hem mee moest gaan ben ik dan ook flink tegen hem uitgevallen. Niet helemaal de bedoeling maar ik voelde me al niet echt top toen.
Na dat gevalletje stopte het gelukkig met regenen en ben ik met de scooter naar een aantal sportoutlet stores gereden. Ik hoopte op een leuke trui voor nieuw zeeland maar helaas hadden ze dat niet. Hierna dus maar naar het hostel gereden. En 5 min nadat ik aankwam ging het helemaal los met regen dus ik heb flink geluk gehad.
De rest van de middag heb ik in het hostel doorgebracht. Aan het eind van de middag heb ik wel mensen leren kennen en zijn we wat gaan eten. In de avond is iedereen naar een bbq gegaan maar daar had ik geen zin in dus ben ik ergens anders gaan eten en heb ik lekker met jorna en daarna dixon kunnen skypen. Rond 10 uur ben ik nog wel een drankje gaan drinken met de rest van het hostel. Dat bleek toch wel erg gezellig dus ben ik met 2 jongens nog gaan stappen. Dit werd uiteindelijk een mega gezellige avond en eenmaal in bed draaide alles. Na alles er dus uit te hebben gegooid en een douch te hebben genomen ben ik heerlijk in slaap gevallen.

4 feb
Niet helemaal top wakker geworden had ik toch ontbijt nodig dus ben ik naar de supermarkt gereden en heb ik appels, brood en een soort smeerkaas gekocht. Prima ontbijtje.
Later op de dag met een nederlands meisje naar een tempel gegaan die in de zee staat. De toegang was helaas meer dan verwacht en het was veel drukker dan ik dacht maar ja. Het was een prima dag besteding. In de avond zijn we met nog 2 nederlanders naar de zonsondergang gaan kijken en wat gaan eten.

5 feb
Na heerlijk te hebben geslapen ben ik met 2 nederlanders gaan ontbijten. Daarna een rustig ochtendje in het hostel gehad en weer even met dixon kunnen skypen.
In de middag ben ik samen met het nederlandse meisje een aantal zondagsmarkten gaan bezoeken en mijn papieren voor nieuw zeeland gaan uitprinten.
In de avond zijn we samen met Femke en Vincent nog gaan eten en toen werd ik opgehaald en naar het vliegveld gebracht.
Hier was het helaas mega druk met alle Australiërs die naar huis vliegen van hun zomer vakantie. Ik moest dan ook overal in de rij staan en ik was blij dat ik zo vroeg weg was gegaan. Tijdens de vlucht naar Sydney heb ik een film gekeken en een beetje kunnen slapen maar aangezien die maar 6 uur duurde ging dat niet helemaal goed.

6 feb
Om 8 uur lokale tijd kwam ik aan in Sydney en heb ik een smootie gekocht. Sandwitches waren mega duur dus heb ik het maar bij mijn koekjes gehouden.
De vlucht naar Auckland was 3 uur en die heb ik wel bijna helemaal kunnen slapen.
Na een uur van rijen om alles 6x te controleren was ik dan eindelijk uit de douane en stond daar mijn familie om mij op te halen.
Het gezin waar ik bij verblijf was er in zijn geheel, met 3 dochters, en ook mijn andere oom met zijn zoon waren er. Zoveel mensen had ik niet verwacht maar het was wel leuk.
We zijn meteen naar het huis gereden en daar heb ik een tour door het huis gekregen. Ik heb mijn eigen kamer met een heerlijk bed, een bank, tafeltje en tv. Ook is er een badkamer die alleen ik gebruik maar ik kan er niet douchen aangezien de kat zijn katenbak in de douch staat :P
Verder hebben ze een grote woonkamer een een grote tuin met zwembad!
Het was super mooi weer dus we zijn dan ook met ons alle het zwembad in gedoken. Daarna lekker gegeten en zijn we met de hond gaan lopen.
Daarna ben ik lekker gaan slapen.

7 feb
Vandaag moesten de kinderen allemaal weer naar school voor hun eerste schooldag na de zomervakantie. Ik ben met mijn tante allemaal dingen gaan regelen. Zo heb ik een simkaart gekocht en een bankrekening geopend. Erg makkelijk gaat dat allemaal niet want ze willen een officieel bewijs van je woning en zie dat maar even snel te regelen in een ander land. Gelukkig is het wel gelukt. We hebben nog even boodschappen gedaan en hebben in de middag de kinderen van school opgehaald. In de avond hebben we een van de kinderen opgehaald van turntraining maar verder hebben we niet zoveel gedaan.

8 feb
Vandaag moest iedereen gewoon werken en naar school dus was ik alleen in het huis. In de ochtend heb ik mijn CV vertaald en ben ik opzoek gegaan naar werk. Al een aantal mails verstuurd en daarna ben ik lekker een uur gaan lopen met de hond. Achter het huis is een mega park met bossen dus dat is heerlijk lopen.
Eenmaal terug heb ik nog even verder gekeken en heb daarna lekker niks gedaan tot iedereen weer thuis kwam. Mijn tante heeft ook nog een ov kaart voor mij gehaald dus ik kan nu ook zelf op pad. Na het eten zijn we naar one tree hill gereden. Dit is een heel mooi uitzichtpunt vanwaar je de hele stad kunt zien. Vervolgens zijn we de stad ingereden om een mega luxe ijsje te eten. Daarna lekker terug naar huis en snel naar bed.

9 feb
Vandaag werkte mijn tante vanuit huis zodat we mijn belastingnummer aan konden vragen. Ik dacht dat ik alles bij me had maar eenmaal in het postkantoor, na 20 minuten in de rij staan, bleek dat ik toch nog iets miste. Dus wij terug naar huis, alles weer uitprinten en terug naar het postkantoor. Na weer 20 min in de rij bleek het nog niet goed want de brief van de bank, met mijn nieuwe adres, had nog 2016 op de stempel staan.... Dus het was niet geldig. De vrouw van het postkantoor stelde voor naar het belastingkantoor te gaan die om de hoek was want de kans was groot dat die het wel zouden accepteren. Wij dus daarheen en daar waren we binnen een minuut klaar. Waren we daar maar meteen heen gegaan. Het was in ieder geval geregeld dus zijn we terug naar huis gegaan om te luchen. Daarna zijn we de kinderen weer gaan halen en hebben we de rest van de middag en avond niet veel speciaals gedaan. Gelukkig kon ik weer met dixon skypen en dit duurde opeens 3 uur dus tegen de tijd dat ik daarmee klaar was sliep iedereen al.

10 feb
Vandaag was iedereen weer op werk. Ik heb lekker uitgeslapen en bij na het ontbijt met de hond gaan lopen, dit is nog een pup en had veels te veel energie dus het was echt even nodig.
Daarna ben ik achter de computer gekropen en weer op zoek gegaan naar een baan. Weer meerdere mails verstuurd.
Nu deze blog geschreven en ondertussen zijn de kinderen net thuis gekomen. Vanavond gaan we waarschijnlijk niet veel boeiends doen maar morgen ga ik naar een rockfestival in de stad. Ik ga daarheen met Tom, een jongen die ik in indonesië heb leren kennen en nu ook in Auckland werkt.

1. Bert:
    10 februari 2017
    nou, weer een nieuw hoofdstuk ik hoop dat je snel een baantje hebt.
    groetjes
    Bert