Vakantie tijd

26 september 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst iets heb geschreven maar dat komt doordat het vakantie is en we gister geen internet hadden.

Laten we bij het begin beginnen, maandag.

Maandag zijn we naar hout Bay gegaan. We hebben hier een voetbaltoernooi gehouden met 6 teams van elk 4 kinderen. Er waren nog veel meer kinderen maar helaas duurt het anders nog veel langer en daar worden de kinderen ook niet blij van. 's Middags zijn we terug gegaan naar Hout Bay maar zijn we naar de bibliotheek gegaan. Ik heb hier een van de kinderen geholpen met staartdelingen. Wauw dit was lang geleden, maar aan het eind begreep hij het wel. Of hij het nu nog snapt is een andere vraag.

Dinsdag was het heratige day. Dit houdt in dat het een nationale feestdag was. s' Ochtends hadden met Geert-Jan afgesproken om aan school te gaan werken. Dit hebben we voor 2 uur gedaan waarna Geert weer naar zijn eigen huis is gegaan. Wij zijn daarna op ons terras in de zon gaan zitten voor de rest van de dag. Even een rustig dagje waar niks moet en alles mag. Heerlijk.

Woensdag zijn we weer naar Hout Bay gegaan voor een voetbaltoernooi. Dit keer hadden we 5 teams. Tijdens de wedstrijden spelen er telkens 8 spelers en zit de rest aan de kant. Ze komen dan veel met ons praten en naast ons zitten. Dit is erg gezellig. Zo leer je de kinderen steeds beter kennen en als we ze straks les moeten geven is dit ook erg handig. In de middag zijn we met 15 kinderen naar een ander township gereden. (4 volwassenen en 2 kinderen in de auto en de andere 13 kinderen in de achterbak) In dit township zijn we gaan hockeyen met andere kinderen die daar vaker training krijgen. Helaas hadden alle kinderen moeite met luisteren en hadden ze duidelijk geen zin om te spelen. Dit kwam onder andere omdat ze nu op gras moesten spelen en ze normaal op asfalt spelen maar, leuk was het niet echt voor ons.

Vandaag zijn we weer naar Hout Bay gegaan voor een voetbaltoernooi. Weer met 5 teams. We gaan iedere dag in de vakantie hierheen omdat deze kinderen in de slechtste omstandigheden leven. Op deze manier houden we 30 tot 40 kinderen voor 2 a 3 uur van de straat waar ze normaal zouden rondhangen en rotzooi zouden trappen. In de middag zijn we echter wat anders gaan doen dit keer. We hebben een soort race voorbereid die de kinderen morgen gaan doen. Ze worden opgesplitst in 5 groepen waarmee ze naar verschillende locaties moeten lopen. Hier wordt een vraag gesteld en krijgen ze een nieuwe aanwijzing. Nu moeten alle aanwijzingen e.d. nog 5x uitgeschreven worden en dan hopen dat de kinderen het morgen naar hun zin hebben.

Hoe het is gegaan zal ik zeker nog vertellen.