eigen auto

28 september 2013 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Zoals in het vorige verslag beloofd zal ik vertellen hoe het spel ging. Het ging niet door. Doordat het weer het niet toeliet om 2 uur op een stoel op de kinderen te wachten zijn we weer een voetbal toernooi gaan doen. Het spel hebben we door geschoven naar aanstaande maandag, dit is de laatste dag van de vakantie. Na het toernooi zijn we nog naar het buurthuis gegaan om daar 2 kinderen bijles staartdelingen te geven.

Voor dit weekend hadden we een auto gehuurd. Vanmorgen veels te vroeg de wekker (7.15) zodat we om 9 uur weg konden rijden met de auto. Dit is ons zowaar ook gelukt. Voor vandaag hadden we Stellenbosch en omgeving op de planning staan. We zijn eerst naar Stellenbosch zelf gereden en hebben het stadje bekeken. Het was helaas niet veel meer dan een paar mooie studentenhuizen en een winkelcentrum. Daardoor zijn we snel doorgereden naar een wijnproeverij. Om 11.30 zaten we dus al aan de wijn. Helaas was er ook bij deze wijnproeverij weer weinig lekkers tussen. Je zou verwachten dat er tussen al die Zuid-Afrikaanse wijnen toch wel een lekkere moet zitten maar tot nu toe helaas nog niet. Daarna zijn we doorgereden naar Franschhoek. Dit was al een leuker dorpje maar had eigenlijk ook maar 1 boeiende straat. We hebben hier wel lekker geluncht. Daarna doorgereden naar Paarl. Hier zijn we alleen met de auto doorheen gereden. Wel zijn we naar het monument van de Zuid-Afrikaanse taal geweest. Dit was erg mooi. Het bestaat uit meerdere pilaren die elk voor een ander continent staan. Daarna was er een soort tunnel die de verbintenis er tussen moest voorstellen waarnaast een hele grote pilaar stond; de Zuid-Afrikaanse taal. Het was erg mooi in elkaar gezet. De omgeving overal was wel super mooi. Veel bergen en groen. Het deed mij echter niet aan Afrika denken, eerder aan Oostenrijk o.i.d.

Hierna zijn we terug naar Kaapstad gereden waar in bijna elk café de rugby wedstrijd Zuid-Afrika tegen Australië opstond. We hebben helaas het begin gemist maar het was echt een super leuke wedstrijd. En aangezien Zuid-Afrika voor stond en duidelijk beter was, was de sfeer in het café erg gezellig. Ik zou graag meer wedstrijden zien in de tijd dat ik hier ben.

Na de wedstrijd zijn we kort naar huis gegaan voordat we om 8 uur weer hadden afgesproken om uit eten te gaan. Dit deden we met Geertjan maar ook met de 2 Belgische meiden van vorige week. Zij zijn afgelopen week met de auto rond gaan trekken en vliegen morgen terug naar huis. Het was leuk om hun nog even te zien en de verhalen te horen. Ze gaan ook nog een aantal adressen e.d achterlaten zodat wij die weten voor onze laatste week hier.

Morgen gaan we met de auto naar Kaap de Goede Hoop. Als het goed is wordt het mooi weer dus de bikini gaat mee. Of die ook aangaat is een tweede vraag...