Rondrit Kaap de goede hoop

29 september 2013 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

Zo dat was me het dagje wel.

Nadat we vanmorgen met de auto Geertjan op hebben gehaald zijn we richting Muizenberg gereden. Hierna zijn we naar Fish Hoek gereden en vanaf daar door naar Simon's Town en Cape Point. Vervolgens zijn we via de westkust teruggekeerd. Onderweg zijn we meerdere keren gestopt. Een aantal van de stops waren niet zo boeiend maar de volgende wel:

We zijn bij een haven gestopt waar ze de beste calamares van de Kaap moeten verkopen. Volgens Margo en Geertjan was hij ook heel erg lekker. Ik als 'visliefhebber' had het daar erg naar mijn zin. De zeehonden in de haven waren echter wel erg leuk om te zien.

We zijn ook gestopt bij Boulders Beach. Dit is het strand waar de pinguïns van Afrika het beste te bezichtigen zijn. Het is blijkbaar zelfs mogelijk om ergens op een strandje met ze te zwemmen mochten ze daar dan aanwezig zijn. Wij zijn alleen naar Boulders Beach zelf geweest. Hier moest je entree betalen om het strand te kunnen bezichtigen. Het leek erg veel op een dierentuin. Het grote verschil is alleen dat de dieren hier vrij de zee in kunnen en het land op. Er staat uiteindelijk wel een hekje maar dat is alleen zodat ze niet bij mensen de tuin in komen. We konden er erg veel zien en het is erg grappig hoe ze bewegen. Vooral wanneer ze uit de zee komen maar het water nog net niet laag genoeg is om te lopen. Dan lijkt het bijna alsof ze aan het kruipen zijn.

Hierna kwamen we op de plaats aan waar de hele reis eigenlijk voor was. Kaap de goede hoop. We zijn eerst naar de vuurtoren gereden en daar het laatste stuk omhoog gelopen. Het uitzicht hierboven was super mooi om te zien. Het lijkt alsof je op het laatste puntje van de aarde staat. Ook hier werd gezegd dat er een super lekker visrestaurant was. Dus wij daar natuurlijk ook weer gegeten. De vis was blijkbaar ook heel lekker. De kip een stuk minder waardoor ik daarna nog een pizza heb gegeten. Maar het uitzicht tijdens het eten was wederom super mooi. We hebben hier zelfs een walvis kunnen spotten! Na het eten zijn we naar Kaap de goede hoop gereden. Op de weg er naar toe kwamen we een struisvogel tegen. Deze natuurlijk meteen op de foto gezet. Erg mooie en grote beesten zijn dat zeg. Eenmaal bij de kaap aangekomen zijn we eerst de berg ernaast gaan beklimmen (zeg 10 minuten omhoog). Vanaf deze plek kon je een lange kustlijn zien met erg mooie golven. Ook zaten er op deze berg veel dassies. Dit zijn erg grappige beesten die niet bang waren voor de mens. Ze zagen er aaibaar uit maar dat hebben we toch maar niet gedaan. Weer beneden zijn we natuurlijk als echte toeristen ook op de foto gegaan met het bord.

Op de weg terug naar de uitgang van het natuurpark kwamen we nog een grote groep bavianen tegengekomen. Er wordt hier overal voor ze gewaarschuwd maar we hadden ze tot nog toe niet gezien. Natuurlijk weer veel foto's genomen. Er waren ook een aantal kleintjes bij die echt super schattig waren.

Op de weg terug naar Kaapstad zijn we eigenlijk maar op 1 plek gestopt. Dit was Noordhoek. We zijn hier wat gaan drinken in een restaurant waar je een super mooie zonsondergang zou moeten kunnen zien. Wij vonden echter dat het niet zo super zou zijn aangezien het achter een berg zou verdwijnen. Wij zijn daarom na ons drankje verder gereden richting het strand. Op dit strand Waaide het heel hard waardoor het water van de golven omhoog statte tijdens het omkrullen. Dit was erg mooi om te zien. We zijn op dit strand gebleven om de hele zonsondergang te bekijken.

Hierna zijn we via de kust teruggereden naar Kaapstad. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt maar alleen om snel een foto te maken en dan weer door te rijden.

Nu na een vermoeiende maar hele mooie dag is het voor mijn gevoel al een uur of 12. Het is daarom tijd om te gaan douchen en lekker te gaan slapen. Morgen weer een mooie dag met als het goed is temperaturen boven de 20 graden en volle zon.