Laatste dag van de schoolvakantie

30 september 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Toen we wakker werden zagen we het meteen, het wordt een mooie dag vandaag!

Dus een korte broek en t-shirt aan, alle spullen voor het spel mee, insmeren en gaan. Eerst zijn we langs alle stations gereden om aan de mensen te vragen of ze ons wilde helpen met het spel. Gelukkig wilde iedereen dit doen en daardoor konden wij door naar de kinderen. De kinderen waren echter aan het begin niet echt positief. Het is veels te warm blablabla. Maar nadat er een aantal wel mee wilde doen kwamen er al gauw meer die toch wel mee wilden doen. Uiteindelijk hadden we 4 teams van 4 kinderen en 1 team van 9 kinderen. Dit laatste team was zo groot omdat ze tijdens de race vrienden tegenkomen die dan gewoon aansluiten en meedoen. Met dit spel gelukkig geen probleem.

De bedoeling van het spel was dat de teams door middel van verschillende clue's op meerdere locaties terecht zouden komen. Op deze locaties kregen ze een nieuwe clue van iemand die daar werkt/zit en daarbij krijgen ze ook een vraag. Voor elk foute antwoord kwam er 20 seconde bij de eindtijd. Hierdoor zou de laatste zelfs nog kunnen winnen. De kinderen zijn meer dan 2 uur bezig geweest met de tocht en het was erg leuk om te zien hoe fanatiek ze werden. Ze waren echt aan het rennen van plek naar plek.

Na het spel was het al een uur of 2 en vond iedereen dat het wel erg warm was. Daarom zijn we met ons alle in de auto vertrokken naar het strand. Eenmaal hier zijn de kinderen gaan zwemmen, voetballen en volleyballen. Wij hebben voornamelijk in de zon 'toezicht gehouden'. Af en toe een balletje trappen, helpen zandkastelen maken en lekker zonnen dus. Het was in ieder geval erg gezellig en alle kinderen hebben het erg naar hun zin gehad.

Daarna zijn we lekker naar huis gegaan waar we weer aan school zijn gaan werken. Dit moet natuurlijk ook gebeuren. Ik ben hier net klaar mee, dus nou is het weer tijd om te gaan douchen en slapen. Vanaf morgen begint het echte lesgeven weer!