Een nieuwe reis begint

13 november 2016 - Jakarta, Indonesië

12-11
6.30 gaat de wekker, lekker vroeg maar dat heb ik er wel voor over. Na de laatste dingen te hebben gepakt en te hebben ontbeten ben ik samen met mams, paps en karen naar het vliegveld gereden. Bij de bagage drop off was het lekker druk dus hier heb ik bijna een uur gestaan. Daarna snel geld gewisseld en afscheid genomen want voor een drankje was helaas geen tijd meer. Het was maar goed dat ik snel ben gegaan want eenmaal bij de gate had ik nog 15 min over voordat het boarden begon. De eerste vlucht is prima verlopen. Hierna moest ik in het vliegtuig 1.5 uur wachten totdat we het laatste stukje zouden afleggen. Ondertussen gingen andere passagiers eruit en nieuwe er weer in. Wel grappig om eens te zien hoe zo een vliegtuig schoon wordt gemaakt. Er lopen gewoon 20 man door de gangen die allemaal ergens mee bezig zijn.
Na de korte vlucht kwam ik aan op qatar waar ik na een snelle burger zo'n 3 uur moest wachten op de laatste vlucht.

13-11
De laatste vlucht ging gelukkig ook voorspoedig. Ik heb ongeveer 5 uurtjes kunnen slapen wat erg prettig is. Eenmaal op het vliegveld kon ik snel een visum kopen en door alle checks heen.
Het hostel had een hele duidelijke routebeschrijving gestuurd waardoor ik binnen no time in een lokale bus zat en daarna met een tuktuk naar het hostel ben gebracht.
Hier lekker mijn spullen neergezet en een korte broek aangedaan. Het regent hier buiten regelmatig waardoor veel gasten binnen film kijken/poolen/tv kijken enz. Al snel had ik contact met een aantal jongens uit duitsland en een meisje dat hier werkt. Gezamelijk zijn we wat gaan eten en daarna zijn we naar de rooftopbar van het hostel gegaan. Helaas mogen ze alleen bier verkopen dus heb ik gewoon braaf water gedronken. Na een tijdje zijn we naar beneden gegaan om nog wat pool te spelen. Het is nu 1.15 en ik ga lekker slapen. Morgen zien we weer verder :)

1. Bert:
    13 november 2016
    heel veel plezier daar.. enne blijven schrijven.
  2. Intan Schouten:
    13 november 2016
    Hey meid, als je wilt kan ik je voorstellen aan mijn vriendinnen daar. :D