Canggu en ubud

5 december 2016 - Ubud, Indonesië

27 nov - 3 dec
Dit keer niet een dagelijks verslag. Dit komt omdat ik een week in canggu ben verbleven en hier eigenlijk iedere dag hetzelfde heb gedaan. Een dagelijks verslag wordt dan een beetje saai :p

In canggu draait eigenlijk alles om overdag surfen en in de avond stappen. Ik heb dit laatste dan ook eigenlijk dagelijks gedaan en ook een aantal dagen gesurfd. De andere dagen ben ik vaak wel naar het strand gegaan maar heb ik gewoon lekker gechilled en gekeken naar de rest.
Ik blijf surfen heerlijk vinden om te doen alleen dat peddelen.... zo ontzettend zwaar. Helaas waren ook de golven niet altijd even goed dus soms moest ik best even wachten. Opzich niet erg hoor. Het is een prachtig land en lekker warm ookal is het bijna de hele tijd bewolkt, dus wachten op golfjes is geen probleem.
Ik heb veel leuke mensen leren kennen jin het hostel en we zijn vaak gezamelijk naar het strand gegaan. Ook zijn we een keer naar een mega luxe zwembad geweest waar de entree gratis is maar de drankjes bizar duur (wij hebben dus gewoon niks gedronken :p). En in de avonden zijn we bijna iedere avond met een hele groep gaan stappen. De clubs gaan hier om 12 uur al dicht maar dan vertrekt een groot deel naar het strand want daar gaat het feest door!
Een keer hebben we de avond in ons zwembad afgesloten wat wij heel leuk vonden maar de rest van het hostel iets minder ach moet een keer kunnen.
Zoals sommige van jullie misschien al hebben gezien ben ik in de club ook een oude bekende tegengekomen. Dit was caspian, een jaargenootje van de HALO. De dag erna zijn we gezellig gaan ontbijten en zijn we erachter gekomen dat we beide naar nieuw zeeland vertrekken. De kans is de groot dat we elkaar daar ook nog wel gaan zien.

4 dec
In de ochtend heb ik nog gechilled in het hostel om in de middag samen met een engelse en duitser naar ubud te reizen. De engelse en ik met de auto en de duiters op zijn scooter er achteraan. Eenmaal in ubud zijn we naar een hostel gegaan waar meer mensen van het hostel in canggu waren dus hadden we een hereniging. In de avond zijn we nog een drankje gaan doen maar ik was erg moe en ben snel naar bed gegaan.

5 dec
Ik was redelijk vroeg wakker en de rest ook waardoor we optijd weg konden. Ik ben samen met 4 andere op de scooter naar het noorden gereden. Hier waren grote rijstvelden te zien dus wij waren benieuwd. De rit er naartoe was prachtig. Ruim 2 uur door kleine wegen en mooie landschappen rijden. Helaas werden we wel overvallen door een regenbui maar we hadden genoeg ponchos bij ons om allemaal redelijk droog te blijven. Bij de rijstvelden hebben we gelunched waarna we weer terug zijn gereden. In de avond was ik helemaal kpot en van plan vroeg naar bed te gaan. Maar het was erg gezellig en werd uiteindelijk toch nog 12 uur voordat ik echt lag.

5 dec
Vanmorgen veels te vroeg wakker, 7 uur, maar doordat het buiten bewolkt was ben ik lekker in bed blijven liggen tot een uurtje of 10. Daarna ontbijt gaan halen en terug naar het hostel gegaan. Hier gingen veel van de nieuw gemaakte vrienden helaas weg en daarna was ik van plan naar monkey forrst te gaan. Helaas begon het flink te regenen en de rest van de dag is dat zo door gegaan. Het is nu ondertussen 6 en het regent nog steeds. Hopelijk stopt het zo zodat ik in het dorpje wat kan gaan eten. Anders moet ik mijn poncho weer aan (ook geen ramp opzich hoor).
Morgen ga ik weer terug naar canggu voor in ieder geval 2 dagen en dan zie ik wel weer verder.

1. Bert:
    7 december 2016
    Het leven is een feestje zo, lekker hoor