En toen zaten we alweer op de helft!

18 oktober 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Deze week was het lesgeven niet heel anders dan andere weken. Bijna iedere dag om 9 uur opgehaald en rond 4 uur thuis. Daarnaast zijn er wel een aantal leuke dingen gebeurd.

Allereerst zijn we dinsdag uit eten geweest met Gaby en Geertjan omdat Geertjan donderdag weg zou gaan. Dit was erg gezellig en super lekker. Woensdag konden we niet uit eten want toen zijn we naar Rihanna geweest. 2 weken geleden hoorde we dat ze in het grote WK stadion zou optreden en dat er nog kaartjes waren. Dit wilde we eigenlijk niet missen en hebben meteen kaarten besteld. We zijn hier met ons 4e heen geweest. Ook waren er nog 2 andere nederlandse meiden die hier ook vrijwilligers werk doen. Het concert was erg leuk. We zaten helemaal bovenin waar het geluid helaas niet erg goed was. Daarom zijn Margo en ik naar beneden gelopen om op de begaande grond te kijken of het geluid beter was. En nadat we merkte dat de beveiliging er stond om niks te doen zijn we in het vak naar beneden gelopen waardoor we 3/4 van het concert bijna op het veld stonden. (De kaartjes kosten hier het dubbele van wat wij hebben betaald). Hierna zijn we naar huis gereden en hebben we helaas afscheid moeten nemen van Geertjan. We hebben de afgelopen 5 weken veel samen meegemaakt en gelachen waardoor ik het erg jammer vind dat hij naar huis moest, maar voor iedereen komt zijn tijd helaas.

Donderdag op Morgenson hebben we nog wel iets meegemaakt wat ik hoop niet meer te hoeven meemaken. Aan het eind  van de eerste les waren we met de groep aan het nabespreken toen we opeens 5 harde knallen hoorde. Margo en ik hadden aanvankelijk niet helemaal door wat het was totdat de kinderen zeiden dat er geschoten werd. Het bleek dat er in de straat achter de school was geschoten. Wie wat waarom weten we niet. Maar ik hoop het niet nog een keer te hoeven horen.

Vrijdag was de dag van de verhuizing. 's Ochtends snel alle kleine spullen ingepakt en alles in de woonkamer gezet omdat onze kamer schoongemaakt moest worden voor de nieuwe gasten. Hierdoor wel iets te laat naar beneden gegaan, maar voor een keer moet dat kunnen. In de middag hebben we alles opgehaald en afscheid genomen van Tina. Daarna ons geïnstalleerd en internet gekocht. Ook hebben we onze collage opgehaald die we gister hebben laten drukken. Dit is een collage van de foto's die we hebben gemaakt tijdens de dansles in het township. We gaan deze collage aan het buurthuis geven waar het dansen werd gegeven. Ook hebben we voor elk kind een kleine foto van de collage af laten drukken. We moeten nu nog een dag gaan vinden dat we ze kunnen geven. Hopelijk kunnen we hier volgende week meer over vertellen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl