Vertrek

13 september 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het is zover! Vandaag was de dag dat we voor 10 weken vertrokken naar Kaapstad.

Om half 4 gingen we vliegen dus moesten we rond half 1 op Schiphol staan. Beide ouders hebben het werk moeten/kunnen verschuiven om mij uit te kunnen zwaaien. Ook Loek was van het verre Limburg naar Nootdorp gekomen. Om een uurtje of 12 vertrokken we met een volle auto (5 personen, 2 grote koffers en 1 tas handbagage) naar Schiphol. Daar aangekomen eerst de tassen laten sealen. Wel zo veilig. Hierna naar in-check balie 23. Hier wachten op Margo met aangang en Jeffrey en Nikkie die mij ook nog gedag kwamen zeggen.

Wij hoopte dat we al ingecheckt waren en dat we alleen onze tassen af hoefde te droppen. Helaas was dit niet waar en moesten we alsnog in de rij… Toen onze tassen afgegeven waren zijn we met ons alle nog wat gaan eten. Omdat het allemaal wat langer duurde dan verwacht was het op het eind nog een beetje haasten met afscheid nemen.

Toen iedereen eenmaal weg was ging de echte reis pas beginnen. Margo en ik door de douane en daarna onze gate zoeken. Natuurlijk was dit weer helemaal aan de andere kant van het vliegveld en moesten we nog een stuk lopen. Eenmaal aangekomen bij de gate zagen we ons vliegtuig. Zo die was groot :O. Niet veel later mochten we het vliegtuig in. Een super luxe vliegtuig. Iedereen zijn eigen schermpje met vrij nieuwe films en tv series. Ook werden we overspoeld met de vraag of we nog wat wilde drinken. Al het drinken was inclusief, zelf de alcoholische dranken(behalve champagne). Ook het avondeten was prima te doen. Keuze uit kip met rijst of lam met gebakken aardappels. Daarbij kreeg je ook nog een salade, toetje, broodje en wat te drinken. 3 films en 6.5 uur vliegen verder mochten we in Dubai uitstappen. Het was nu 12 uur ‘s nachts in Dubai en 10 uur ’s avonds in Nederland.