De reis is voorbij

24 november 2013 - Kaapstad, Zuid-Afrika

We hebben er net een lange dag op zitten met 2 vluchten en een lange pauze op Dubai. Toen we bijna gingen landen in Nederland keken we uit over de vlakte met weilanden en slootjes. Wat is Nederland toch eigenlijk een saai land. En als ik dat zo zie, dan weet ik ook zeker dat ik nog veel vaker ga reizen en ook zeker nog een keer terug wil naar Kaapstad!

Ik heb een geweldige tijd gehad de afgelopen 10 weken. Dit had alleen ook gelukt maar een aantal mensen hebben het toch wel een stuk gezelliger gemaakt voor mij. Ten eerste natuurlijk mijn reisgenootje die overal bij is geweest Margo. Daarnaast heb ik ook een aantal nieuwe vrienden gemaakt, Geertjan die de eerste 5 weken ons vrijwilligersmaatje was en waar we veel en hard mee hebben gelachen. Gaby, die de laatste 4 weken ons huisgenootje was en waar we veel mee hebben gedaan en Dominique, de vrouw die het mogelijk heeft gemaakt dat er een sportprogramma is en waar we ontzettend gezellige dagen mee hebben beleefd. Ook Kevin, onze projectbegeleider heeft er zeker aan mee geholpen dat ik het zo naar mijn zin heb gehad. En dan als laatst natuurlijk alle kinderen. Wauw wat waren die leuk en wat ga ik het af en toe moeilijk hebben dat ik ze heb moeten achter laten.

Voor iedereen die ook een keer zo een reis wil maken zeg ik doen! Het is een ervaring die je altijd bij zal blijven en die niemand meer van je af kan pakken. Ik ben super blij dat ik dit heb meegemaakt!!