Maleisie

23 april 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na even rustig in het hostel te zijn bijgekomen heb ik een aantal andere backpackers leren kennen. Samen zijn we uit eten gegaan en daarna naar de pubstreet. Hier waren er bij elke bar aanbiedingen en voor vrouwen waren er overal gratis drankjes, heel vervelend natuurlijk.
De volgende dag ben ik, samen met een jongen die ik de dag ervoor heb leren kennen, naar de thaise ambassade gegaan. Ik wilde hier een 2 maanden visum aanvragen zodat ik via het land thailand in zou kunnen en langer dan 15 dagen zou kunnen blijven. Helaas was de ambassade om 11.30 al dicht ipv 1 wat op internet stond. Hierdoor waren we te laat wat betekende dat ik de dag erna weer mocht gaan. Wij zijn daarna naar een moskee gegaan die in de buurt moest zijn. Helaas mochten we deze ook nog niet bezoeken vanwege de diensten dus moesten we later terugkomen. Op de weg naar de moskee waren we een tempel tegengekomen waar we gelukkig wel in mochten. Na even te hebben rondgelopen zijn we gaan lunchen om daarna weer naar de moskee te gaan. Hier kreeg ik een 'hele mooie' jurk aan die ook mijn haar bedekte. Daarna werden we naar de gebedszaal gebracht. Mooi om te zien maar uiteraard ben je er vrij snel weer klaar mee. Dit was alles wat we konden zien dus we stonden eigenlijk vrij snel weer buiten. Hierna zijn we naar de petronas towers gelopen waar we uiteraard foto's van hebben genomen. Aan de voet van deze torens is een klein park waar we vervolgens lekker zijn gaan zitten. Heerlijk mensjes kijken. Toen het later werd zijn we terug naar het hostel gelopen. Hier weer nieuwe mensen leren kennen, met iedereen uit eten gegaan en daarna weer wat gaan drinken. Er waren weer gratis drankjes (blijkbaar doen ze dat iedere dag) dus dat was erg prettig.
Na optijd te zijn opgestaan ben ik weer naar de thaise ambassade vertrokken. Snel nog een kopie van mijn paspoort laten maken, het aanvraagformulier invullen en dan afwachten. Na een uurtje werd ik weer geroepen met de medeling dat mijn aanvraag niet behandeld zou worden omdat er nog documenten miste. Ze wilde dat ik al een vlucht/bus het land in had geboekt, mijn eeste nacht was geboekt en ze wilden mijn bankgegevens zien. Als ik dit had mocht ik de dag erna weer terugkomen. Hier had ik totaal geen zin in dus toen ik terug in het hostel was ben ik uitgaan zoeken of ik toch niet redelijk goedkoop thailand in kon vliegen aangezien je dan wel 30 dagen krijgt. Ik zag dat ik voor €35 van KL naar krabi kon vliegen dus heb ik maar meteen geboekt. In de middag ben ik samen met 2 meiden en een jongen naar little india vertrokken. Dit bleek echter niet meer dan 1 straat (of wij konden iig niet meer vinden) dus we waren er snel mee klaar. Toch hebben we besloten terug naar het hostel te gaan aangezien ze deze avond een ladies night organiseerde en we dus optijd terug moesten zijn. Na het optutten zijn we met een groep van 45 jongens en meiden uit het hostel naar een skybar vertrokken. Hier was een super mooi uitzicht op de petronas towers te zien en voor de vrouwen gratis drank. Ik begin deze stad steeds leuker te vinden. Na hier flink gedanst te hebben zijn we om 11 uur naar de volgende bar gegaan. Hier zou er gratis drank voor vrouwen zijn tot 2 uur. Echter was de bar een stuk saaier en de drankjes leken op sap, de alcohol was ver te zoeken. Daarom ben ik samen met 2 meiden naar de overkant van de straat gelopen opzoek naar gratis drank. Dat is in deze straat niet moeilijk dus na een naam en email adres te hebben opgegeven (uiteraard niet de mijne) kregen we 2 bonnen voor drankjes. Hier zat iig flink alcohol in. De dansvloer was vrij leeg en wij hadden toch al best aardig wat op en zijn helemaal los gegaan. Het is lang geleden dat ik zo gedanst heb, wat was dat ontzettend leuk!! Maar na de gratis drank zijn we de rest weer op gaan zoeken. Echter bleek bijna iedereen al terug naar het hostel te zijn. Na nog even in een bar te hebben gedanst zijn we lekker naar bed gegaan.
Na lekker te hebben uitgeslapen ben ik met een van de meiden naar een busstation gegaan want wij hadden beide het plan om de dag erna naar de taman negara te vertrekken. We hoorde dat dit met de local bus prima te doen was en goedkoper was dus gingen we op pad voor kaartjes. Dit ging allemaal heel makkelijk gelukkig dus hadden we veel tijd over. Vlak bij dit busstation was chinatown dus was dit prima om rond te lopen. Helaas begon het wel te regenen wat betekende dat we vast kwamen te zitten in een tempel. Opzich niet heel erg want er begon net een dienst die we bij konden wonen. Hierna met de bus terug en deze avond zijn we alleen uit eten gegaan aangezien we vroeg op moesten staan voor de bus.
Na 2 bussen te hebben genomen kwamen we rond 3 uur in het dorpje vlak voor de taman negara aan. Hier hebben we een kamer geboekt en de rest van de middag in het hostel gehangen. In de avond ben ik met een jongen uit ons hostel de nacht tour gaan doen. Je loopt met een gids en zaklampen door de jungle wat aan de ene kant heel tof was aangezien we best veel beesten hebben gezien. Zo hebben we meedere spinnen, een mini hertje (max grote 40 cm), schorpioen en een mega duizendpoot gezien. Maar helaas waren er ook super veel groepen onderweg waardoor je overal lampen zag en mensen hoorde.
De ochtend erna zijn we vroeg opgestaan om een trek door de jungle te doen. Het plan was met de boot omhoog te varen om daarna in ongeveer 6 uur terug te lopen. Helaas bleek de boot super duur waardoor we zelf een rondje zijn gaan lopen. Het eerste gedeelte was over een gemaakt pad wat ik jammer vond maar na een paar km hield dit op en kwam er een super tof pad waar je over boomstronken, wortels en beekjes moest lopen. We hebben gelunched boven op een berg die zwaar was om te beklimmen maar uiteindelijk was dat het helemaal waard. Op de terugweg zijn we nog een canopy walk gaan doen. Dan loop je over touwbruggen tussen de boomtoppen. Achteraf bleek dat ik ditzelfde rondje 10 jaar geleden met mijn ouders ook heb gedaan. In de avond zijn we alleen gaan eten en op tijd naar bed gegaan.
In de ochtend werd ik om 10 uur opgehaal om naar de Perhintian Islands te gaan. Hier had ik al lang naar uitgekeken, ook hier zijn we 10 jaar geleden geweest en ik was heel erg benieuwd hoe het er nu uit zou zien.
Tijdens deze rit zat ik samen met een ander meisje als enige in een 12p busje wat betekende dat we allebei lekker konden liggen en slapen. Na een lange rit werden we bij de haven gedropt om daar nog even te wachten op de boot. De bootrit was super grappig, we gingen ontzettend hard en de golven waren vrij hoog waardoor we regelmatig van de ene golf op de volgende klapte wat betekende dat je de lucht in werd gegooid. Eenmaal op het eiland was de zoektocht naar een geschikte slaapplaats weer begonnen. Gelukkig was dit niet al te moeilijk en kon ik snel mijn spullen droppen. In mijn kamer leerde ik een jongen kennen en gezamelijk zijn we wat gaan eten en drinken.
De volgende ochtend ben ik met 2 jongens uit mijn dorm gaan eten waarna ik op het strand ben gaan liggen. In de middag ben ik met een van de jongens naar de andere kant gelopen. Dit was de kant waar we de vorige keer ook waren geweest maar het was erg veranderd. Waar ooit 3 locaties waren om te slapen zijn dat er nu 10/15. Ook is dit de dure kant geworden terwijl het vroeger juist de goedkope kant was. We hadden gehoord dat je door de jungle kon lopen naar een ander strand, het was best nog even lopen maar het was het wel waard. Het was een klein strandje met bijna geen andere mensen wat het heerlijk rustig maakte. Na een tijdje zijn we teruggelopen om in de avond weer wat tr gaan eten en drinken met nog meer mensen uit het hostel die we hadden leren kennen.
Voor de volgende dag het ik samen met een meisje van de dag ervoor een snorkeltrip geregeld. Het was ontzettend mooi. We hebben 1 schildpad gezien, veel mooie vissen, een zeeslang en koraal gezien. Helaas heb ik de kleine haaien niet gezien. De rest van de dag zijn we weer naar de andere kant gegaan aangezien ze hier wel wifi hebben. (Want ja dat is heel belangrijk :p) In de avond zijn we weer lekker wat gaan eten en drinken. De dag erna heb ik een beetje op het eiland rondgehangen tot 4 uur want dan zou ik, samen met een jongen die ik in KL al had leren kennen en hier weer tegen ben gekomen, naar Langkawi vertrekken. Dit betekende eerst weer met de boot, nu een stuk minder golven, dan heel lang wachten op een bus naar een dorpje verder en uiteindelijk de nachtbus naar de andere kant van het land. Hier kwamen we vroeg aan waardoor we nog een uur moesten wachten voordat we de boot naar langkawi konden nemen. Hier was het uiteindelijk erg lastig om een hostel te vinden. Uiteindelijk werden we door een aantal aardige mensen de goede kant opgestuurd. Een prima hostel met kleine hokjes en gordijnen waardoor je je eigen kamertje had. De rest van de dag zijn we naar het strand gegaan en hebben we een beetje rondgelopen door het stadje. In de avond konden wij niet echt een gezellige bar vinden waardoor we uiteindelijk redelijk optijd in bed lagen.
De dag erna hebben we een scooter gehuurd en zijn we lekker over het eiland gaan crossen. We zijn naar andere strandjes gegaan en verder vooral lekker wezen rijden. Ook nu was er in de avond weer niet echt veel te doen.
De dag erna zijn we kort naar het strand gegaan om in de middag de boot naar Penag te nemen. In mijn herinnering was dit niet heel erg boeiend maar iedereen zei dat ik er echt heen moest dus toch maar weer gegaan. Maar ook nu vond ik er niet heel veel aan. Kan ook aan het weer hebben gelegen, het was deze dagen heel erg warm waardoor je niet veel kon doen. De eerste dag kwamen we vrij laat aan waardoor we meteen zijn gaan eten en in de avond zijn we rond gaan lopen en hebben we een drankje gedaan in een barretje.
De volgende dag zijn we rond gaan lopen. We begonnen bij het chocolade museum, leuk voor 15/30 min :p. Daarna zijn we op zoek gegaan naar de streetart maar aangezien het zo heet was konden we ons niet echt consentreren en wilde we eigenlijk alleen maar in de airco zitten. Hierdoor hebben we vrij veel tijd in het hostel gezeten. Laat in de middag zijn we nog wel naar penang hill gegaan. Dit is een heuvel van 800m hoog waar je met een soort treintje naar boven gaat. Hier hebben we even rondgelopen en daarna zijn we in de stad nog wat gaan eten. In de avond zijn we nog wel een lava cake gaan eten met een meisje uit de kamer. De volgende dag hebben we de bus gepakt en zijn we naar het strand van penang gegaan. Hier hebben we een aantal uur doorgebracht en toen zijn we weer lekker de airco in gegaan. Omdat wij beide penang niet zo heel boeiend vonden hebben we besloten de volgende dag de bus te pakken naar KL ipv nog een dag later wat eigenlijk het idee was. Zo gezegt zo gedaan, de volgende dag zaten we al vroeg in de bus en zijn we rond 3 uur in KL aangekomen. Hier ben ik gaan shoppen opzoek naar een bikini en shorts, helaas is dit niet gelukt. Toen ik terug kwam heb ik een meisje leren kennen die vroeger bij jelle in 4/5 havo in de klas heeft gezeten. Ontzettend grappig. Ik ben met haar wat gaan eten waarna zij gingen slapen vanwege de jetlag. Ik heb toen een aantal engelse leren kennen waar ik de rest van de avond lekker mee heb zitten eten.
De dag erna ben ik met het engelse meisje van de avond ervoor naar de film Jungle Book gegaan. Ontzettende leuke film! Hierna ben ik nog even naar de kapper gegaan wat na 4 maanden zeker wel weer eens mocht. Daarna zijn we snel terug naar het hostel gegaan want we hadden met een hele groep afgesproken om 6 uur bij de pizza hut te gana eten. Zij hebben namelijk een ontzettende lekkere lava cake dus dat werd het toetje. Daarna moesten we snel terug naar het hostel om ons klaar te maken voor ladies night. Deze keer zijn we met een stuk minder, maar zeker geen ongezelligere groep gegaan. De skybar was helaas bezet vanwege een prive feest waardoor we naar een andere skybar zijn gegaan. Deze had een minder mooi uitzicht maar de drankjes waren vele malen beter. Ook dit keer zijn we daarna na de uitgaansstraat gegaan om hier de rest van de avond los te gaan. Uiteindelijk was het natuurlijk weer eens veels te laat maar ach, het was gezellig geweest en ik kon uitslapen. De volgende dag had ik namelijk om 4 uur mijn vlucht naar krabi staan dus was ik rond 1.30 pas uit het hostel vertrokken. Op het vliegveld ging alles gelukkig snel en goed en binnen de kortste keren zat ik in het vliegtuig opweg naar het zuiden van thailand, de laatste stop van mijn reis :(