Kopenhagen

6 december 2015 - Kastrup, Denemarken

Donderdag ochtend om 9.30 had ik mijn eindgesprek voor de HALO. Na een gesprek van 30/40 min werd mij verteld dat ik afgestudeerd was wat betekende dat ik diezelfde dag nog op het vliegtuig zou stappen naar Kopenhagen.

Samen met mijn ouders, broer en Karen zijn we naar schiphol gereden. Hier hebben we afscheid genomen van Jelle en Karen. Mijn ouders gingen gezellig nog een weekendje mee naar Kopenhagen.

Eenmaal in Kopenhagen moesten we even zoeken naar het hostel maar eenmaal gevonden zag het er goed uit. Na een rustig avondje zijn we vroeg naar bed gegaan, reizen is toch altijd weer vermoeiend.

De volgende dag hebben we een wandeltocht door de stad gemaakt. Hierdoor kwamen we langs alle hoogtepunten. Wat vooral opviel waren de gigantische gebouwen die overal staan.
Zaterdag zijn we naar Christian town geweest, erg grappig om te zien hoeveel wietwinkeltjes er zijn. Aangezien dit eigenlijk illegaal is hebben de medewerkers allemaal bivakmutsen op. Hierna wilden we naar 2 kastelen die buiten de stad stonden. Echter kwamen we er achter dat ze om 3 en 4 uur al sloten. Aangezien het al 1 uur was schoot dat ook niet erg op. Toen nog maar wat rondgelopen en gelunched en weer terug gegaan naar het hostel.

Vandaag redelijk optijd opgestaan. De laatste boodschappen hebben we gedaan en toen zijn we naar het vliegveld vertrokken. Na een drankje heb ik afscheid genomen van mijn ouders. Zij vliegen vanmiddag terug naar NL.

Ik zit nu bij de gate te wachten tot we mogen boarden. Ik heb heel veel zin in mijn avontuur maar vind het stiekem ook wel een beetje spannend. Benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen.