Koh chang vervolg

1 januari 2016 - Ayutthaya, Thailand

Zoals in het vorige verhaal al aangegeven zag ik mezelf nog niet zo snel vertrekken uit lonely beach. Echter moest het er natuurlijk wel een keer van komen en ben ik vanmorgen vroeg, na 3 weken, dan toch echt weggegaan.
Wat een heerlijke tijd heb ik gehad Nadat maarten was vertrokken heb ik nog ruim een week met de andere 3 nederlanders opgetrokken. Elke dag lekker naar het strand, s'avonds uit eten en daarna de kroeg in. Tijdens deze week heb ik nog meer mensen leren kennen. Zo heb ik een amerikaanse jongen, zweedse man, turkse man, een lets meisje, 2 nieuw-zeelandse meiden en een canadeense meid leren kennen. Met allemaal klikte het super goed en we hadden een leuke groep. Op een van de laatste avonden van de nederlanders was er een groot feest op het strand aangezien de strandtent 14 jaar bestond. Waar het aan het begin van de avond vrij rustig bleef werd het rond 12 uur een dik feest waarbij iedereen bleef dansen tot 4 uur. Het beste feest dat ik tot nu toe heb gehad tijdens deze reis.
De dagen erna waren weer rustiger. Helaas moest ik in deze dagen ook van bijna iedereen afscheid nemen aangezien ze weer verder gingen of naar huis gingen. Echter bleven de jongens en het letse meisje wel. Met deze meid, alex genaamd kan ik het goed vinden en aangezien we hetzelfde plan hebben voor thailand hebben we besloten samen verder te reizen. Ik ben bij haar in de bungalow erbij gekomen en we zullen tot 9 januari samen reizen.
Toen vrijwel iedereen weg was hebben we natuurlijk ook weer nieuwe mensen leren kennen. 2 ontzettend gezellige finse jongens en een groot aantal andere waar we een dag of 2 dagen mee optrokken.

Tijdens deze weken kwam ik iedere dag in de bar en stond ik ook steeds vaker achter de bar. Op een van mijn eerste avonden liet sun, de bareigenaar, aan mij en de andere nl meid zien hoe je verschillende cocktails maakt en toen zijn we de hele avond blijven helpen. Dit ben ik steeds meer gaan doen wat me regelmatig gratis cocktails opleverde of de fooi die ik mocht houden. Toch leuk om op die manier te werken :p

En toen was het opeens kerst. Heel apart, het is warm weer en opeens hoor je kerstmuziek en zie je mensen met kerstmutsen op. Voor kerstavond hadden alex en ik samen met sun, de eigenaar van de bar, een kerstmaaltijd voorbereid. We hadden 2 hele kippen gehaald, een groot stuk vis, salade en gebakken aardappelen gemaakt. Rond 7 uur kwamen de amerikaans, finse en 3 zweedse jongens om te eten. Op dat moment zat er nog een meisje in de bar en die heeft, geheel in kerstsfeeren, gezellig mee gegeten.
Na de heerlijke maaltijd was er weer een feest op het strand maar deze was helaas een stuk minder boeiend. Daarom zijn we maar naar de club gegaan waar we eigenlijk iedere avond na de bar naar toe gaan. Hier hebben we er nog een leuke avond van gemaakt.
Eerste en tweede kerstdag werden totaal niet gevierd en het voelde voor mij daarom gewoon weer als een normale stranddag.

Na kerst komt uiteraard mijn verjaardag. De avond ervoor waren we in de kroeg en stond ik achter de bar te helpen. Op het moment dat het 12 uur was begon iedereen te zingen en kreeg ik een speciaal drankje. Dat wil zeggen, 6 verschillende soorten alcohol en 3 soorten fris door elkaar. Wonderbaarlijk niet eens smerig maar echt lekker kon ik het ook niet noemen :p
Daarna hebben we ook nog shots met iedereen genomen. Rond 2 uur snel naar bed want de volgende dag zouden we weer een boottrip hebben. Dus vroeg opstaan.
de volgende dag werd ik de hele dag door verschillende mensen op de boot gefeliciteerd. Iedere keer kwam er weer iemand vragen, oh ben je jarig? Gefeliciteerd! Je voelt je erg jarig op die manier.
Er waren deze keer een stuk meer golven dan de laatste keer waardoor ik constant lag ipv zat. Op deze manier voelde ik de golven minder en voelde ik mij dus een stuk beter. Eenmaal in het water merkte ik er gelukkig niks meer van dus ik heb heerlijk kunnen genieten van alle mooie vissen en het koraal.
In de middag werd de zee gelukkig veel rustiger en eenmaal op de terugweg waren er geen golven meer. Ik had een fles drank mee genomen om te proosten op mijn verjaardag en dat hebben we tijdens een prachtige zonsondergang met iedereen op de boot ook gedaan.
In de avond zijn we weer naar de kroeg gegaan. Het was de bedoeling dat we een verjaardagsfeest zouden hebben voor mij maar iedereen was zo kapot van de boottrip dat de helft niet eens was gekomen en de rest, ikzelf ook, vroeg naar bed is gegaan. Wel hadden ze nog een verjaardagstaart voor me!

En toen was het alweer oudjaarsdag. Ook voor deze avond stond er een groot feest op het strand gepland. Uiteraard hebben we eerst gewoon een stranddag gehad en zijn we kort naar de bar geweest. Daarna met iedereen naar het strand. Waar al die mensen opeens vandaan kwamen weet ik niet maar het was ontzettend druk. Rond 11 uur begon iedereen een beetje te dansen en vlak voor 12 uur ging het al helemaal los. En toen was het 12 uur. Iedereen springen en dansen en uiteraard werd de zin 'happy new year' constant om je oren gesmeten. Super leuk allemaal. Echter was ik nog erg moe van de dag ervoor dus heb ik er niet heel goed van kunnen genieten. Ook stond er een grote reis voor de boeg want op 1 januari om 8.30 zouden alex en ik opgehaald worden om richting bangkok te vertrekken.
Zo is deze morgen dus ook begonnen. Wakker worden terwijl de feesten nog volop bezig zijn is toch wel apart moet ik zeggen maar ik ben nu blij dat we het gedaan hebben. We zijn om 8.30 opgehaalf waarna we om 10 uur de ferry naar de overkant hadden. Vanaf daar was het een lange rit in een mini bus tot we om 15.30 in bangkok aankwamen. De reis zat er alleen nog niet op want we gaan naar ayutthaya. Dus opzoek naar de volgende mini bus. Gelukkig ging dit allemaal vrij rap en reden we om 16.00 weg. Om 17.30 zijn we aangekomen in ons hostel voor deze nacht en we zijn beide helemaal kapot. We gaan nu nog even een film kijken en dan lekker slapen. Morgen de stad bekijken en in de avond trekken we alweer door. Ik moet wel weer wennen aan het ritme van dingen doen :p

Ik wens iedereen nog een gelukkig nieuwjaar en ik hoop dat alle mooie dingen mogen gebeuren waar je op hoopt :)