Back to bali

4 januari 2017 - Seminyak, Indonesië

28 dec
Deze ochtend werd ik gelukkig weer met een goed gevoel wakker dus konden we er weer tegen aan. We zijn het eiland gaan verkennen want er moest een vogelpark zijn en een meer. Het vogelpark was onvindbaar maar het meer was leuk om te zien. Nog vrij groot voor zo'n klein eilandje maar ook niet mega. Hierna zijn we aan de andere kant van het eiland gaan zwemmen om uiteindelijk ook maar aan die kant wat te gaan eten. De zonsondergang leek niet zo heel mooi te worden dus zijn we terug gelopen aangezien we onze boot voor de volgende dag nog moesten regelen. Bij het guesthouse mochten we de telefoon lenen en kwamen we erachter dat we eerst terug naar gili t moesten voordat we naar bali konden. Jammer want nu moesten we een stuk vroeger opstaan maar, we zullen het wel overleven.
De rest van de avond hebben we lekker in de kamer gechilled en zijn we vroeg naar bed gegaan.

29 dec
Zoals gezegd vroeg op, snel een ontbijt naar binnen werken en naar de haven. Er waren ons verschillende tijden gezegd over de boot dus dat was leuk. Uiteindelijk kwamen we om 8.45 aan en de boot zou om 8.50 vertrekken. Dit werd uiteraard later maar we hadden dus geluk dat we mee konden. Na een klein half uurtje kwamen we weer op gili t aan waar we meteen op zoek zijn gegaan naar de reisorganisatie die ons naar bali zou brengen. Hier konden we gelukkig de grote tassen achter laten en toen zijn we wat gaan drinken.
Iets na 11 konden we de boot op en met een kleine 2 uur waren we weer op bali. Dit keer prachtig weer dus geen last van rare magen gelukkig. Eenmaal op bali stonden er pendelbussen klaar om iedereen naar de juiste plekken te brengen. Wij wilden naar canggu, helaas ligt dit net buiten het bereik naar seminyak kan wel, 10 min van canggu af, dus zijn we daar heen gegaan. Jammer genoeg was er geen tijd om te eten dus met een paar bananen en een zak chips de bus in voor een 2.5 uur durende busreis.
Rond 4/5 uur werden we gedropt en moesten we nog een taxi regelen voor het laatste stukje. Dit ging gelukkig vrij snel en we waren dan ook redelijk snel in het hostel. Dit was weer hetzelfde hostel als waar we elkaar hebben leren kennen dus dat was erg grappig. Hier hebben we onze spullen gedropt en zijn meteen wat gaan eten. Ondertussen hadden we toch echt wel honger.
We zijn naar een frans restaurant gereden en hebben daar naa het eten ook meteen lekker brood en croisantjes gekocht voor morgen ochtend. Hierna nog even naar eendure supermarkt met luxe goederen waar ik van dixon kaas uit mocht kiezen voor mijn verjaardag super leuk kado!
Hierna lekker terug naar het hostel, gedouched omgekleed en klaar gemaakt want we gaan stappen voor mijn verjaardag. Aanvankelijk waren er vrij weinig mensen in het hostel maar langzaam maar zeker werden het er meer en zijn we met een leuke groep op stap gegaan. Rond 3 uur zijn we pas weer naar huis gegaan na een heerlijke avond.

30 dec
Mijn verjaardag!
Lekker lang uitgeslapen om vervolgens ons heerlijke brood te eten. Ik had ook nog hagelslag gescoord dus het was een feestmaaltijd. We waren best brak dus zijn vrij lang in het hostel blijven hangen. Hierna hebben we een plek gezocht voor onze was en zijn we naar het strand gereden. Hier een prachtige zonsondergang bekeken om daarna lekker te gaan eten. Aanvankelijk waren we van plan weer te gaan stappen maar dit hebben we toch maar overgeslagen aangezien het morgen oud en nieuw is. We zijn nog wel een drankje gaan drinken maar we waren toch best moe en zijn rond 12 gaan slapen.

31 dec
Na weer een relaxte ochtend zijn we met een groep van het hostel naar het strand gegaan. We wilden eindelijk eens een keer surfen. Uiteraard toen we aankwamen waren de golven niet al te best dus besloten we het maar op zwemmen te houden. Ook zag de lucht er niet echt top uit. Dit bleek slim te zijn want tegen de tijd dat we onze spullen hadden neergelegd en 5 min in het water waren begon het te regenen. Snel de spullen droog gelegd en weer terug het water in want dat was warmer dan de buitenlucht. De stroming en de golven waren wel mega sterk dus je moest goed oppassen met hoe ver je de zee in ging. We werden allemaal regelmatig omvergebeukt door de golven wat het best grappig maakte. Hierna hebben we tot een uurtje of 4 zitten kletsen om daarna lekker in het hostel te chillen en douchen.
Rond 6.30 zijn we met de groep gezellig uit eten geweest. Op de terugweg drank ingeslagen en in het hostel begonnen met drinken. Andere van het hostel zaten buiten maar het leken alleen spaanse dus wij bleven binnen. Vrij snel kwam er echter een engelse naar buiten met de vraag of we mee wilden doen aan een drankspelletje. We zijn toch met iedereen naar buiten gegaan en het bleek een super leuke groep mensen. Met z'n alle spelletjes gedaan om vervolgens met iedereen naar het strand te rijden. We wilden eerst naar een reggae party. Eenmaal bij het strand waar we dachten dat het was waren we allemaal al een beetje nat geregend. Ach het is warm, droogt wel weer op. Over het strand naar het feest waren de golven alleen erg hoog dus onze benen werden ook lekker nat. Op een gegeven moment was er 1 hele hoge golf en ik liep samen met een schot precies lang betonnen pilaren waardoor het water opspatten en onze hele rug nat maakte. Blij dat het lekker warm is hier
Het feest waar we aankwamen bleek niet het feest te zijn die we dachten dus na 1 drankje zijn we snel ergens anders heen gegaan.
Eenmaal bij 'old mans' aangekomen moesten we opeens in een rij om gecontroleerd te worden. De mannen werden minimaal gefoullieed en de vrouwen konden gewoon doorlopen, top controle
Eenmaal binnen en vouchers gekocht snel drank gehaald en het strand op gegaan. Ook hier waren de golven lekker hoog dus snel mijn slippers aan de kant gelegd en lekker op de blote voetjes in het zand. Hier hebben we lekker gedanst en het erg naar ons zin gehad. Rond 12 uur begon iedereen vuurwerk af te steken wat een mooi uitzicht gaf. Rond 1 uur ging het keihard regenen maar dat bleek niemand erg te vinden want iedereen bleef lekker dansen. Tot rond 2 uur de apparaten er mee ophielden. Toen zijn we naar binnen vertrokken om nog door te feesten tot 3/4 uur.
Eenmaal in het hostel zat ik nog met een aantal lekker kroepoek te eten en na te praten terwijl dixon al als een dood vogeltje in bed lag. Niet lang erna dus ook maar naar bed gegaan na toch wel de beste oud en nieuw tot nu toe.

1 jan
En toen was 2017 toch echt begonnen. We lagen nog in bed toen een van de meiden rond 11.30 de kamer in kwam om te vragen of wij ook pizza wilden die nu besteld ging worden. Dit vonden wij een top idee aangezien we dan het hostel niet uit hoefde. Dixon lekker laten liggen en ik ben mee naa beneden gegaan om het te regelen. Uiteindelijk 10 pizza's besteld. Allemaal onze zwemkleding aan en in de kamer/aan het zwembad gechilled tot ze er waren. 45 min later was het er dan, iedereen uitgehongerd en dus heel blij. Zaten we dan, met 8 man aan een lange tafel pizza te eten als ontbijt, heerlijk begin van 2017
De rest van de dag hebben we bij het zwembad gehangen om rond 5 uur met de hele groep naar het strand te gaan om daar de zonsondergang te bekijken. Hierna nog met de hele groep uit eten geweest en daarna redelijk optijd naar bed gegaan.

2 jan
Eerst naar een bakker gereden, weer heerlijke broodjes gekocht. Deze in het hostel opgegeten. Onze spullen gepakt en nar de straat gelopen om een taxi te vinden. Er stopten er meerdere maar pas bij de 3e werd er een beetje normale prijs geboden dus maar ingestapt. Op naar seminyak. Bij het hotel aangekomen hebben we lekker gerelaxed en zijn toen opzoek gegaan naar avond eten. Dat bleek lastiger dan verwacht
Het hele dorpje zit vol met winkeltjes maar restaurants.... Uiteindelijk iets gevonden wat veels te duur was maar toch goedkoper dan de rest. Helaas was mijn eten niet echt top dus naderhand weer last van mijn buik. We zijn dan ook maar snel gaan slapen.

3 jan
Na heerlijk te hebben geslapen zijn we lopend naar het volgende hostel gegaan. Dit keer weer een hostel in de hoop dat ik mensen leer kennen aangezien dixon morgen zijn visa run heeft en dus de hele dag in singapore zit. Hier aangekomen konden we nog niet inchecken. De tassen konden we wel droppen dus zijn we op stap gegaan voor eten. Rond 3 uur terug gegaan, ingechecked en in het hostel gehangen. Rond 5 weer naar buiten gegaan want we wilden toch eigenlijk wel weer een massage. Deze was dit keer helaas wat minder goed maar nog steeds niet zo slecht als ik ze heb gehad in vietnam dus prima. Toen gaan eten, waar we nu zitten zijn in ieder geval wat meer restaurants. Vervolgens terug naar het hostel, voor dixon eindelijk zijn vlucht naar thailand geboekt en toen op tijd gaan slapen want zijn wekker staat om 4.30.

4 jan
Dixon vanmorgen dus om 4.30 het bed uit, ik ben lekker blijven liggen en ben rond 10 uur weer wakker geworden om te gaan ontbijten. Hierna even gechilled en nu deze blog schrijven, eindelijk alle tijd om dit te doen. Ik ga zo eens kijken of ik mensen kan vinden en anders ga ik lekker naar het strand. Verder nog geen flauw idee wat ik ga doen dus dat zullen jullie in mijn volgende blog weer lezen
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade